ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
April – May 2018
Η ιπόμοια παρουσιάζει στην Galerie Δημιουργών το μουσικό παραμύθι
«Η ΛΗΔΑ Η ΑΚΡΙΔΑ ΚΑΙ Η ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΜΕ ΤΑ ΖΩΑ»
της Πιπίτσας Κληροπούλου.
Πρόκειται για μία διαδραστική αφήγηση παραμυθιού που έχει στόχο να φέρει τα παιδιά σε επαφή με μουσικά όργανα (κλασικά και παραδοσιακά). Η ιστορία περιγράφει την προσπάθεια μίας ακρίδας μαέστρου να φτιάξει μία ορχήστρα, αποτελούμενη τελικά από ετερόκλητους μουσικούς. Οι ήρωες είναι τα ζώα τα οποία συνδέονται με κάθε μουσικό όργανο μέσω ενός κοινού χαρακτηριστικού.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ
- Μαθαίνει στα παιδιά τα μουσικά όργανα
- Προσεγγίζει τη διαφορετικότητα
- Περνάει ένα ισχυρό μήνυμα κατά του εκφοβισμού (bullying)
- Δίνει έμφαση στη λειτουργία της μουσικής ως μέσο θεραπείας, ψυχαγωγίας, τόνωσης της αυτοπεποίθησης και έκφρασης της αγάπης
- Προάγει αξίες όπως η αλληλεγγύη και η κοινωνική ευαισθησία
Απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3-10 ετών
ΣΥΓΓΡΑΦΗ-ΜΟΥΣΙΚΗ-ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΣΗ Πιπίτσα Κληροπούλου
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Στέλλα Γιαννουλάκη
ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ Γιάννης Ξανθούλης (αφηγητής), Κώστας
Λειβαδάς, Ανδριάνα Μπάμπαλη, Δανάη Παναγιωτοπούλου, Λουκία
Σλάβη κ.ά.
Ώρα Προσέλευσης : 11:30
Ώρα έναρξης: 12:00
Ημέρα Παράστασης : Κυριακή 29/4
Τιμή εισιτηρίου: 6 €
Galerie Δημιουργών Χελιδονούς 28, Κηφισιά
www.facebook.com/galeriedimiourgon
Λεωφορεία: 504, 522, 523, 543, 721, Β9
Πληροφορίες – Κρατήσεις : 210 6251732
Η ART WΑΥ
Παρουσιάζει την έκθεση εικαστικών με
ΘΕΜΑ «ΤΕΧΝΗ & ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ»
Η τέχνη, αντιμετωπίζοντας τα κοινωνικά δρώμενα, με το δυϊσμό της και με φόρμες καινοτομεί γιατί διέπεται από ψυχή και συναίσθημα. Ανοίγει ένα παράθυρο, στην εξισορρόπηση, του καλού & του κακού, του ωραίου & του άσχημου, του βατού & του δύσβατου. Εκεί ανάμεσα που βρίσκεται η χρυσή τομή του όλου.
Μας μυεί στην άλλη οπτική γωνία του ίδιου παραθύρου. Η διάθλαση του φωτός που υπάρχει στα έργα των καλλιτεχνών, δίνει εντελώς διαφορετικές όψεις, Το υποσυνείδητο των ζωγράφων είναι η αύρα των αισθήσεων ανάμεσα στο έργο και τον περιβάλλοντα χώρο. Η ψυχή τους γίνεται, το έργο τους. Αυτή η λεπτή ισορροπίαανάμεσα στο υποσυνείδητο και την ψυχή ,είναι η αλήθεια που υπάρχει ανάμεσα στο σύμπαν και τον άνθρωπο. Ο τρόπος της σκέψης και της τέχνης μας πάνε ένα βήμα μπροστά από την εποχή μας.
Η Τέχνη δεν εξωραΐζει τα πράγματα δεν υποθάλπει τις καταστάσεις. Δίνει την αλήθεια των κοινωνικών-εικαστικών γεγονότων. Γιατί όχι μόνο εκδηλώνει τα βαθύτερα νοήματα των κοινωνικών συγκυριών, αλλά δίνει τη διέξοδο που πρέπει να γίνει κατανοητή για να αντιμετωπισθούν. Oι μεγαλύτεροι ζωγράφοι δρούσαν προφητικά, έτσι ώστε απαντούσαν στα κοινωνικά ερωτήματα πριν αυτά τεθούν.
Άλλωστε κοινωνία ,θρησκεία & πολιτική, έχουν ένα κοινό παρονομαστή την ΤΕΧΝΗ. Και η Τέχνη είναι Οικουμενική.
Η έκθεση εγκαινιάζεται την Πέμπτη 26 Απριλίου 2018 και ώρα 20:00 και θα διαρκέσει μέχρι και την Τετάρτη 2 Μαϊου 2018.
GALERIE ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ
(ΧΕΛΙΔΟΝΟΥΣ 28 Ν.ΚΗΦΙΣΙΑ)
Λεωφορεία: 504, 522, 523, 543, 721,
ΑΝΟΙΚΤΑ « ΤΡΙΤΗ-ΤΕΤ-ΠΕΜΠ-ΠΑΡ 18:00-21:00 ΣΑΒ-11:00-14:00»
ΚΥΡ-ΔΕΥΤ ΚΛΕΙΣΤΑ
210-6251732 – 6934-143411
ΤΙΜΩΜΕΝΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
ΜΠΟΥΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΣΑΜΑΡΤΖΙΔΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΟΜΑΔΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ART WAY & GALERIE ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ
ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΚΑΝΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΚΥΠΡΑΙΟΥ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΑΡΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑ
ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
ΔΗΜΟΓΙΑΝΝΗ ΕΛΠΙΔΑ
ΚΟΚΟΝΑ ΔΩΡΑ
ΚΟΥΡΟΥΜΑΛΗ ΜΑΡΙΑ
ΚΡΑΤΗΜΕΝΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΛΕΙΒΑΔΙΩΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ
ΜΗΛΙΩΚΑ ΗΣΑΪΑ
ΜΠΑΚΛΕΣΗ ΡΟΥΛΑ
ΠΑΠΑΠΑΥΛΟΥ ΣΟΥΖΑΝΑ
ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΕΥΓΕΝΙΑ
ΡΑΛΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΣΕΡΑΦΕΙΜΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΧΑΛΙΚΙΑ ΔΗΜΗΤΡΑ
Μαρία Σφηνιά
«Παραμορφώσεις»
4 Μαΐου – 11 Μαΐου 2018
Η Galerie Δημιουργών και με επιμελητή τον Γεώργιο Σάρδη φιλοξενεί για πρώτη φορά τη Μαρία Σφηνιά και την πέμπτη ατομική της έκθεση με τίτλο «Παραμορφώσεις».
Η έκθεση εγκαινιάζεται, παρουσία της ζωγράφου, την Παρασκευή 4 Μαΐου 2018 στις 8:00 το βράδυ και θα διαρκέσει μέχρι και την Παρασκευή 11 Μαΐου 2018.
Χρησιμοποιώντας προσεκτικά το λάδι, η ζωγράφος παρουσιάζει συνολικά 28 έργα μικρών και μεσαίων διαστάσεων, αποτέλεσμα των τελευταίων πέντε ετών.
Στις τρεις ενότητες της έκθεσης, με τίτλους
«Παραμορφώσεις»,
«Κούκλες»,
«Γενέθλιος Τόπος»,
διαπραγματεύεται τις έννοιες του ορίου, της φυγής, της αλλαγής και της νοσταλγίας.
Όπως αναφέρει η δημοσιογράφος Κατερίνα Αναστασίου: «Στην πρώτη ενότητα, η καλλιτέχνης, συνήθως μέσα από μια αναπάντεχη και τολμηρή οπτική γωνία, αναπαριστά σκηνές από την καθημερινή περιδιάβαση στο σύγχρονο αστικό χώρο.
Το εικαστικό της βλέμμα επεμβαίνει ακόμη πιο δραστικά στην ήδη παραμορφωμένη επιφάνεια του καθρέφτη, μέσω της οποίας τα αντικείμενα και οι μορφές διπλασιάζονται, επιμηκύνονται, συρρικνώνονται, υπονοούνται, θαμπώνουν, πάλλονται, λυγίζουν ή γέρνουν, ενώ η τάση φυγής έξω από το πλαίσιο συντελεί στη νοητή σχηματοποίηση του περιβάλλοντα χώρου και την αίσθηση συνέχειάς του.
Οι πινελιές της, άλλοτε συμπαγείς άλλοτε πιο ρευστές, συμβάλλουν στη χρωματική ΄΄ώσμωση“ και την ενότητα της σύνθεσης, και η εύπλαστη φόρμα οπτικοποιεί τη διάθεση της ίδιας, που άλλοτε φαίνεται να παρατηρεί από μια κρυφή ή ακόμη και αιωρούμενη (προνομιακή) θέση κι άλλοτε να ‘αντιμετωπίζει’ κατά μέτωπο το θεατή.
Οι κούκλες της δεύτερης ενότητας, εμπνευσμένες από τις αντίστοιχες κατασκευές που είχε φιλοτεχνήσει η καλλιτέχνης κατά το παρελθόν, διακρίνονται επίσης από μια συγκρατημένη επιθυμία απόδρασης:
Με το αφηγηματικό στοιχείο να υπονοεί κάθε φορά μια μοναδική (παραμυθένια) ιστορία, τα ‘Ανθρωπάκια’ της Σφηνιαδάκη –χωρίς προσπάθεια εκλέπτυνσης αλλά πιστής απόδοσης της παραμόρφωσής τους– άλλοτε αιωρούνται στη σκηνή του κουκλοθεάτρου όπου ανήκουν, άλλοτε ‘σπάνε’ το ζωγραφικό πλαίσιο ή βαδίζουν προς τον πραγματικό χώρο, άλλοτε πάλι στέκονται βουβά κι ΄΄εγκλωβισμένα“, υπάκουα, σκεπτικά αλλά και παιχνιδιάρικα υπεροπτικά. Κι ενώ σε ορισμένες συνθέσεις τα ‘κενά’ και τα πλαίσια εντείνουν το αίσθημα μιας διακριτικής μοναξιάς, σε άλλες η πολύχρωμη και ζωηρή παλέτα μεταφέρει το θεατή σε μια εκτός πραγματικότητας δράση μέσα στην οποία ανακαλύπτει το καταφύγιο των παιδικών του χρόνων.
Για τη Μαρία Σφηνιαδάκη, ο γενέθλιος τόπος της, τα Σφακιά της Κρήτης, αποτελεί το σημείο αναφοράς της τρίτης ενότητας της έκθεσης. Με υλικό και πάλι το λάδι, αλλά ΄΄κουβαλώντας“ αυτή τη φορά τις προσωπικές, έντονα φορτισμένες αναμνήσεις μέσα από ένα ελαφρώς παραμορφωτικό πρίσμα, επιτυγχάνει μια δεξιοτεχνική σύνδεση μεταξύ του παρόντος και του παρελθόντος. Μεγαλωμένη στην κρητική ύπαιθρο, ανα-βιώνει και ανα-γεννά οικείους τόπους, χώρους, μορφές και ‘μυρωδιές’, από τις οποίες σήμερα βρίσκεται τόσο μακριά (γεωγραφικά και χρονικά) όσο και κοντά (ψυχικά και πνευματικά). Η έμπνευση των συνθέσεων εντοπίζεται στην επιθυμία για αποτύπωση της σημαντικής ‘ασήμαντης’ στιγμής του παρελθόντος και στην ανάδυση του δυνατού συναισθήματος. Ταυτόχρονα, αναζητείται στο σήμερα η βιωμένη εμπειρία του θεατή και η απαρχή ενός διαλόγου για τη φθορά ή την εγκατάλειψη αλλά και για τη χαρά της αναμονής ή την ελευθερία της κίνησης.»
Σας περιμένουμε Παρασκευή 4 Μαΐου 2018 στις 20:00
Galerie Δημιουργών.
Eπιμελητής : Γεώργιος Σάρδης.
Διεύθυνση: Ελαιών 1α Νέα Κηφισιά (είσοδος από Χελιδονούς 28)
έναντι Shell, πλησίον ιερού Ναού Αγίας Τριάδας.
Λεωφορεία: 504, 522, 523, 543, 721
Τηλ.: 210 6251 732, 6934 143411
Email:hello@galeriedimiourgon.gr
Μαρία Σφηνιά
«Παραμορφώσεις»
4 Μαΐου – 11 Μαΐου 2018
Η Galerie Δημιουργών και με επιμελητή τον Γεώργιο Σάρδη φιλοξενεί για πρώτη φορά τη Μαρία Σφηνιά και την πέμπτη ατομική της έκθεση με τίτλο «Παραμορφώσεις».
Η έκθεση εγκαινιάζεται, παρουσία της ζωγράφου, την Παρασκευή 4 Μαΐου 2018 στις 8:00 το βράδυ και θα διαρκέσει μέχρι και την Παρασκευή 11 Μαΐου 2018.
Χρησιμοποιώντας προσεκτικά το λάδι, η ζωγράφος παρουσιάζει συνολικά 28 έργα μικρών και μεσαίων διαστάσεων, αποτέλεσμα των τελευταίων πέντε ετών.
Στις τρεις ενότητες της έκθεσης, με τίτλους
«Παραμορφώσεις»,
«Κούκλες»,
«Γενέθλιος Τόπος»,
διαπραγματεύεται τις έννοιες του ορίου, της φυγής, της αλλαγής και της νοσταλγίας.
Όπως αναφέρει η δημοσιογράφος Κατερίνα Αναστασίου: «Στην πρώτη ενότητα, η καλλιτέχνης, συνήθως μέσα από μια αναπάντεχη και τολμηρή οπτική γωνία, αναπαριστά σκηνές από την καθημερινή περιδιάβαση στο σύγχρονο αστικό χώρο.
Το εικαστικό της βλέμμα επεμβαίνει ακόμη πιο δραστικά στην ήδη παραμορφωμένη επιφάνεια του καθρέφτη, μέσω της οποίας τα αντικείμενα και οι μορφές διπλασιάζονται, επιμηκύνονται, συρρικνώνονται, υπονοούνται, θαμπώνουν, πάλλονται, λυγίζουν ή γέρνουν, ενώ η τάση φυγής έξω από το πλαίσιο συντελεί στη νοητή σχηματοποίηση του περιβάλλοντα χώρου και την αίσθηση συνέχειάς του.
Οι πινελιές της, άλλοτε συμπαγείς άλλοτε πιο ρευστές, συμβάλλουν στη χρωματική ΄΄ώσμωση“ και την ενότητα της σύνθεσης, και η εύπλαστη φόρμα οπτικοποιεί τη διάθεση της ίδιας, που άλλοτε φαίνεται να παρατηρεί από μια κρυφή ή ακόμη και αιωρούμενη (προνομιακή) θέση κι άλλοτε να ‘αντιμετωπίζει’ κατά μέτωπο το θεατή.
Οι κούκλες της δεύτερης ενότητας, εμπνευσμένες από τις αντίστοιχες κατασκευές που είχε φιλοτεχνήσει η καλλιτέχνης κατά το παρελθόν, διακρίνονται επίσης από μια συγκρατημένη επιθυμία απόδρασης:
Με το αφηγηματικό στοιχείο να υπονοεί κάθε φορά μια μοναδική (παραμυθένια) ιστορία, τα ‘Ανθρωπάκια’ της Σφηνιαδάκη –χωρίς προσπάθεια εκλέπτυνσης αλλά πιστής απόδοσης της παραμόρφωσής τους– άλλοτε αιωρούνται στη σκηνή του κουκλοθεάτρου όπου ανήκουν, άλλοτε ‘σπάνε’ το ζωγραφικό πλαίσιο ή βαδίζουν προς τον πραγματικό χώρο, άλλοτε πάλι στέκονται βουβά κι ΄΄εγκλωβισμένα“, υπάκουα, σκεπτικά αλλά και παιχνιδιάρικα υπεροπτικά. Κι ενώ σε ορισμένες συνθέσεις τα ‘κενά’ και τα πλαίσια εντείνουν το αίσθημα μιας διακριτικής μοναξιάς, σε άλλες η πολύχρωμη και ζωηρή παλέτα μεταφέρει το θεατή σε μια εκτός πραγματικότητας δράση μέσα στην οποία ανακαλύπτει το καταφύγιο των παιδικών του χρόνων.
Για τη Μαρία Σφηνιαδάκη, ο γενέθλιος τόπος της, τα Σφακιά της Κρήτης, αποτελεί το σημείο αναφοράς της τρίτης ενότητας της έκθεσης. Με υλικό και πάλι το λάδι, αλλά ΄΄κουβαλώντας“ αυτή τη φορά τις προσωπικές, έντονα φορτισμένες αναμνήσεις μέσα από ένα ελαφρώς παραμορφωτικό πρίσμα, επιτυγχάνει μια δεξιοτεχνική σύνδεση μεταξύ του παρόντος και του παρελθόντος. Μεγαλωμένη στην κρητική ύπαιθρο, ανα-βιώνει και ανα-γεννά οικείους τόπους, χώρους, μορφές και ‘μυρωδιές’, από τις οποίες σήμερα βρίσκεται τόσο μακριά (γεωγραφικά και χρονικά) όσο και κοντά (ψυχικά και πνευματικά). Η έμπνευση των συνθέσεων εντοπίζεται στην επιθυμία για αποτύπωση της σημαντικής ‘ασήμαντης’ στιγμής του παρελθόντος και στην ανάδυση του δυνατού συναισθήματος. Ταυτόχρονα, αναζητείται στο σήμερα η βιωμένη εμπειρία του θεατή και η απαρχή ενός διαλόγου για τη φθορά ή την εγκατάλειψη αλλά και για τη χαρά της αναμονής ή την ελευθερία της κίνησης.»
Σας περιμένουμε Παρασκευή 4 Μαΐου 2018 στις 20:00
Galerie Δημιουργών.
Eπιμελητής : Γεώργιος Σάρδης.
Διεύθυνση: Ελαιών 1α Νέα Κηφισιά (είσοδος από Χελιδονούς 28)
έναντι Shell, πλησίον ιερού Ναού Αγίας Τριάδας.
Λεωφορεία: 504, 522, 523, 543, 721
Τηλ.: 210 6251 732, 6934 143411
Email:hello@galeriedimiourgon.gr
Η Βασιλική Παπαγεωργίου, που χρόνια τώρα ζει και δημιουργεί ανάμεσα στην Αθήνα και την Κωνσταντινούπολη, ερμηνεύτρια και στιχουργός του γνωστού συγκροτήματος “Βόσπορος”, έρχεται στην Αθήνα για μια ξεχωριστή συνεργασία.
Γνωστή από τις συνεργασίες της με Έλληνες και Τούρκους μουσικούς στην Κωνσταντινούπολη, αυτή τη φορά κρατώντας το μαντολίνο της, συνεργάζεται στην Αθήνα με την παλιά της συνεργάτιδα κι εξαίρετη πιανίστα Βέρα Χατζηπαππά και τον διακεκριμένο κοντραμπασίστα Αντώνη Σκαμνάκη (Χαΐνηδες), σε μια περιπλάνηση νόστου στην Αθήνα των νεανικών μας χρόνων τότε που “Μύριζε ο κόσμος γιασεμί” στην “Πύλη τ’Ανδριανού”…
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα πιο ιδιαίτερα τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι, μεσογειακά ηχοχρώματα από τις γειτονικές μας χώρες, ορόσημα αγαπημένα τραγούδια από το ρεμπέτικο και λαϊκό μας απόθεμα καθώς και νέες δημιουργίες των μελών του σχήματος.
Βασιλική Παπαγεωργίου: τραγούδι, μαντολίνο
Βέρα Χατζηπαππά: πιάνο
Αντώνης Σκαμνάκης: κοντραμπάσο
https://www.youtube.com/watch?v=3-5rVexpOnE
Ώρα Προσέλευσης :21:10
Ώρα έναρξης: 21.30
Ημέρα Παράστασης : Σάββατο 5 Μαίου
Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ
Galerie Δημιουργών
Χελιδονούς 28, Κηφισιά
www.facebook.com/galeriedimiourgon
Λεωφορεία: 504, 522, 523, 543, 721, Β9
Πληροφορίες – Κρατήσεις : 210 6251732
Μαρία Σφηνιά
«Παραμορφώσεις»
4 Μαΐου – 11 Μαΐου 2018
Η Galerie Δημιουργών και με επιμελητή τον Γεώργιο Σάρδη φιλοξενεί για πρώτη φορά τη Μαρία Σφηνιά και την πέμπτη ατομική της έκθεση με τίτλο «Παραμορφώσεις».
Η έκθεση εγκαινιάζεται, παρουσία της ζωγράφου, την Παρασκευή 4 Μαΐου 2018 στις 8:00 το βράδυ και θα διαρκέσει μέχρι και την Παρασκευή 11 Μαΐου 2018.
Χρησιμοποιώντας προσεκτικά το λάδι, η ζωγράφος παρουσιάζει συνολικά 28 έργα μικρών και μεσαίων διαστάσεων, αποτέλεσμα των τελευταίων πέντε ετών.
Στις τρεις ενότητες της έκθεσης, με τίτλους
«Παραμορφώσεις»,
«Κούκλες»,
«Γενέθλιος Τόπος»,
διαπραγματεύεται τις έννοιες του ορίου, της φυγής, της αλλαγής και της νοσταλγίας.
Όπως αναφέρει η δημοσιογράφος Κατερίνα Αναστασίου: «Στην πρώτη ενότητα, η καλλιτέχνης, συνήθως μέσα από μια αναπάντεχη και τολμηρή οπτική γωνία, αναπαριστά σκηνές από την καθημερινή περιδιάβαση στο σύγχρονο αστικό χώρο.
Το εικαστικό της βλέμμα επεμβαίνει ακόμη πιο δραστικά στην ήδη παραμορφωμένη επιφάνεια του καθρέφτη, μέσω της οποίας τα αντικείμενα και οι μορφές διπλασιάζονται, επιμηκύνονται, συρρικνώνονται, υπονοούνται, θαμπώνουν, πάλλονται, λυγίζουν ή γέρνουν, ενώ η τάση φυγής έξω από το πλαίσιο συντελεί στη νοητή σχηματοποίηση του περιβάλλοντα χώρου και την αίσθηση συνέχειάς του.
Οι πινελιές της, άλλοτε συμπαγείς άλλοτε πιο ρευστές, συμβάλλουν στη χρωματική ΄΄ώσμωση“ και την ενότητα της σύνθεσης, και η εύπλαστη φόρμα οπτικοποιεί τη διάθεση της ίδιας, που άλλοτε φαίνεται να παρατηρεί από μια κρυφή ή ακόμη και αιωρούμενη (προνομιακή) θέση κι άλλοτε να ‘αντιμετωπίζει’ κατά μέτωπο το θεατή.
Οι κούκλες της δεύτερης ενότητας, εμπνευσμένες από τις αντίστοιχες κατασκευές που είχε φιλοτεχνήσει η καλλιτέχνης κατά το παρελθόν, διακρίνονται επίσης από μια συγκρατημένη επιθυμία απόδρασης:
Με το αφηγηματικό στοιχείο να υπονοεί κάθε φορά μια μοναδική (παραμυθένια) ιστορία, τα ‘Ανθρωπάκια’ της Σφηνιαδάκη –χωρίς προσπάθεια εκλέπτυνσης αλλά πιστής απόδοσης της παραμόρφωσής τους– άλλοτε αιωρούνται στη σκηνή του κουκλοθεάτρου όπου ανήκουν, άλλοτε ‘σπάνε’ το ζωγραφικό πλαίσιο ή βαδίζουν προς τον πραγματικό χώρο, άλλοτε πάλι στέκονται βουβά κι ΄΄εγκλωβισμένα“, υπάκουα, σκεπτικά αλλά και παιχνιδιάρικα υπεροπτικά. Κι ενώ σε ορισμένες συνθέσεις τα ‘κενά’ και τα πλαίσια εντείνουν το αίσθημα μιας διακριτικής μοναξιάς, σε άλλες η πολύχρωμη και ζωηρή παλέτα μεταφέρει το θεατή σε μια εκτός πραγματικότητας δράση μέσα στην οποία ανακαλύπτει το καταφύγιο των παιδικών του χρόνων.
Για τη Μαρία Σφηνιαδάκη, ο γενέθλιος τόπος της, τα Σφακιά της Κρήτης, αποτελεί το σημείο αναφοράς της τρίτης ενότητας της έκθεσης. Με υλικό και πάλι το λάδι, αλλά ΄΄κουβαλώντας“ αυτή τη φορά τις προσωπικές, έντονα φορτισμένες αναμνήσεις μέσα από ένα ελαφρώς παραμορφωτικό πρίσμα, επιτυγχάνει μια δεξιοτεχνική σύνδεση μεταξύ του παρόντος και του παρελθόντος. Μεγαλωμένη στην κρητική ύπαιθρο, ανα-βιώνει και ανα-γεννά οικείους τόπους, χώρους, μορφές και ‘μυρωδιές’, από τις οποίες σήμερα βρίσκεται τόσο μακριά (γεωγραφικά και χρονικά) όσο και κοντά (ψυχικά και πνευματικά). Η έμπνευση των συνθέσεων εντοπίζεται στην επιθυμία για αποτύπωση της σημαντικής ‘ασήμαντης’ στιγμής του παρελθόντος και στην ανάδυση του δυνατού συναισθήματος. Ταυτόχρονα, αναζητείται στο σήμερα η βιωμένη εμπειρία του θεατή και η απαρχή ενός διαλόγου για τη φθορά ή την εγκατάλειψη αλλά και για τη χαρά της αναμονής ή την ελευθερία της κίνησης.»
Σας περιμένουμε Παρασκευή 4 Μαΐου 2018 στις 20:00
Galerie Δημιουργών.
Eπιμελητής : Γεώργιος Σάρδης.
Διεύθυνση: Ελαιών 1α Νέα Κηφισιά (είσοδος από Χελιδονούς 28)
έναντι Shell, πλησίον ιερού Ναού Αγίας Τριάδας.
Λεωφορεία: 504, 522, 523, 543, 721
Τηλ.: 210 6251 732, 6934 143411
Email:hello@galeriedimiourgon.gr
Μαρία Σφηνιά
«Παραμορφώσεις»
4 Μαΐου – 11 Μαΐου 2018
Η Galerie Δημιουργών και με επιμελητή τον Γεώργιο Σάρδη φιλοξενεί για πρώτη φορά τη Μαρία Σφηνιά και την πέμπτη ατομική της έκθεση με τίτλο «Παραμορφώσεις».
Η έκθεση εγκαινιάζεται, παρουσία της ζωγράφου, την Παρασκευή 4 Μαΐου 2018 στις 8:00 το βράδυ και θα διαρκέσει μέχρι και την Παρασκευή 11 Μαΐου 2018.
Χρησιμοποιώντας προσεκτικά το λάδι, η ζωγράφος παρουσιάζει συνολικά 28 έργα μικρών και μεσαίων διαστάσεων, αποτέλεσμα των τελευταίων πέντε ετών.
Στις τρεις ενότητες της έκθεσης, με τίτλους
«Παραμορφώσεις»,
«Κούκλες»,
«Γενέθλιος Τόπος»,
διαπραγματεύεται τις έννοιες του ορίου, της φυγής, της αλλαγής και της νοσταλγίας.
Όπως αναφέρει η δημοσιογράφος Κατερίνα Αναστασίου: «Στην πρώτη ενότητα, η καλλιτέχνης, συνήθως μέσα από μια αναπάντεχη και τολμηρή οπτική γωνία, αναπαριστά σκηνές από την καθημερινή περιδιάβαση στο σύγχρονο αστικό χώρο.
Το εικαστικό της βλέμμα επεμβαίνει ακόμη πιο δραστικά στην ήδη παραμορφωμένη επιφάνεια του καθρέφτη, μέσω της οποίας τα αντικείμενα και οι μορφές διπλασιάζονται, επιμηκύνονται, συρρικνώνονται, υπονοούνται, θαμπώνουν, πάλλονται, λυγίζουν ή γέρνουν, ενώ η τάση φυγής έξω από το πλαίσιο συντελεί στη νοητή σχηματοποίηση του περιβάλλοντα χώρου και την αίσθηση συνέχειάς του.
Οι πινελιές της, άλλοτε συμπαγείς άλλοτε πιο ρευστές, συμβάλλουν στη χρωματική ΄΄ώσμωση“ και την ενότητα της σύνθεσης, και η εύπλαστη φόρμα οπτικοποιεί τη διάθεση της ίδιας, που άλλοτε φαίνεται να παρατηρεί από μια κρυφή ή ακόμη και αιωρούμενη (προνομιακή) θέση κι άλλοτε να ‘αντιμετωπίζει’ κατά μέτωπο το θεατή.
Οι κούκλες της δεύτερης ενότητας, εμπνευσμένες από τις αντίστοιχες κατασκευές που είχε φιλοτεχνήσει η καλλιτέχνης κατά το παρελθόν, διακρίνονται επίσης από μια συγκρατημένη επιθυμία απόδρασης:
Με το αφηγηματικό στοιχείο να υπονοεί κάθε φορά μια μοναδική (παραμυθένια) ιστορία, τα ‘Ανθρωπάκια’ της Σφηνιαδάκη –χωρίς προσπάθεια εκλέπτυνσης αλλά πιστής απόδοσης της παραμόρφωσής τους– άλλοτε αιωρούνται στη σκηνή του κουκλοθεάτρου όπου ανήκουν, άλλοτε ‘σπάνε’ το ζωγραφικό πλαίσιο ή βαδίζουν προς τον πραγματικό χώρο, άλλοτε πάλι στέκονται βουβά κι ΄΄εγκλωβισμένα“, υπάκουα, σκεπτικά αλλά και παιχνιδιάρικα υπεροπτικά. Κι ενώ σε ορισμένες συνθέσεις τα ‘κενά’ και τα πλαίσια εντείνουν το αίσθημα μιας διακριτικής μοναξιάς, σε άλλες η πολύχρωμη και ζωηρή παλέτα μεταφέρει το θεατή σε μια εκτός πραγματικότητας δράση μέσα στην οποία ανακαλύπτει το καταφύγιο των παιδικών του χρόνων.
Για τη Μαρία Σφηνιαδάκη, ο γενέθλιος τόπος της, τα Σφακιά της Κρήτης, αποτελεί το σημείο αναφοράς της τρίτης ενότητας της έκθεσης. Με υλικό και πάλι το λάδι, αλλά ΄΄κουβαλώντας“ αυτή τη φορά τις προσωπικές, έντονα φορτισμένες αναμνήσεις μέσα από ένα ελαφρώς παραμορφωτικό πρίσμα, επιτυγχάνει μια δεξιοτεχνική σύνδεση μεταξύ του παρόντος και του παρελθόντος. Μεγαλωμένη στην κρητική ύπαιθρο, ανα-βιώνει και ανα-γεννά οικείους τόπους, χώρους, μορφές και ‘μυρωδιές’, από τις οποίες σήμερα βρίσκεται τόσο μακριά (γεωγραφικά και χρονικά) όσο και κοντά (ψυχικά και πνευματικά). Η έμπνευση των συνθέσεων εντοπίζεται στην επιθυμία για αποτύπωση της σημαντικής ‘ασήμαντης’ στιγμής του παρελθόντος και στην ανάδυση του δυνατού συναισθήματος. Ταυτόχρονα, αναζητείται στο σήμερα η βιωμένη εμπειρία του θεατή και η απαρχή ενός διαλόγου για τη φθορά ή την εγκατάλειψη αλλά και για τη χαρά της αναμονής ή την ελευθερία της κίνησης.»
Σας περιμένουμε Παρασκευή 4 Μαΐου 2018 στις 20:00
Galerie Δημιουργών.
Eπιμελητής : Γεώργιος Σάρδης.
Διεύθυνση: Ελαιών 1α Νέα Κηφισιά (είσοδος από Χελιδονούς 28)
έναντι Shell, πλησίον ιερού Ναού Αγίας Τριάδας.
Λεωφορεία: 504, 522, 523, 543, 721
Τηλ.: 210 6251 732, 6934 143411
Email:hello@galeriedimiourgon.gr
Μαρία Σφηνιά
«Παραμορφώσεις»
4 Μαΐου – 11 Μαΐου 2018
Η Galerie Δημιουργών και με επιμελητή τον Γεώργιο Σάρδη φιλοξενεί για πρώτη φορά τη Μαρία Σφηνιά και την πέμπτη ατομική της έκθεση με τίτλο «Παραμορφώσεις».
Η έκθεση εγκαινιάζεται, παρουσία της ζωγράφου, την Παρασκευή 4 Μαΐου 2018 στις 8:00 το βράδυ και θα διαρκέσει μέχρι και την Παρασκευή 11 Μαΐου 2018.
Χρησιμοποιώντας προσεκτικά το λάδι, η ζωγράφος παρουσιάζει συνολικά 28 έργα μικρών και μεσαίων διαστάσεων, αποτέλεσμα των τελευταίων πέντε ετών.
Στις τρεις ενότητες της έκθεσης, με τίτλους
«Παραμορφώσεις»,
«Κούκλες»,
«Γενέθλιος Τόπος»,
διαπραγματεύεται τις έννοιες του ορίου, της φυγής, της αλλαγής και της νοσταλγίας.
Όπως αναφέρει η δημοσιογράφος Κατερίνα Αναστασίου: «Στην πρώτη ενότητα, η καλλιτέχνης, συνήθως μέσα από μια αναπάντεχη και τολμηρή οπτική γωνία, αναπαριστά σκηνές από την καθημερινή περιδιάβαση στο σύγχρονο αστικό χώρο.
Το εικαστικό της βλέμμα επεμβαίνει ακόμη πιο δραστικά στην ήδη παραμορφωμένη επιφάνεια του καθρέφτη, μέσω της οποίας τα αντικείμενα και οι μορφές διπλασιάζονται, επιμηκύνονται, συρρικνώνονται, υπονοούνται, θαμπώνουν, πάλλονται, λυγίζουν ή γέρνουν, ενώ η τάση φυγής έξω από το πλαίσιο συντελεί στη νοητή σχηματοποίηση του περιβάλλοντα χώρου και την αίσθηση συνέχειάς του.
Οι πινελιές της, άλλοτε συμπαγείς άλλοτε πιο ρευστές, συμβάλλουν στη χρωματική ΄΄ώσμωση“ και την ενότητα της σύνθεσης, και η εύπλαστη φόρμα οπτικοποιεί τη διάθεση της ίδιας, που άλλοτε φαίνεται να παρατηρεί από μια κρυφή ή ακόμη και αιωρούμενη (προνομιακή) θέση κι άλλοτε να ‘αντιμετωπίζει’ κατά μέτωπο το θεατή.
Οι κούκλες της δεύτερης ενότητας, εμπνευσμένες από τις αντίστοιχες κατασκευές που είχε φιλοτεχνήσει η καλλιτέχνης κατά το παρελθόν, διακρίνονται επίσης από μια συγκρατημένη επιθυμία απόδρασης:
Με το αφηγηματικό στοιχείο να υπονοεί κάθε φορά μια μοναδική (παραμυθένια) ιστορία, τα ‘Ανθρωπάκια’ της Σφηνιαδάκη –χωρίς προσπάθεια εκλέπτυνσης αλλά πιστής απόδοσης της παραμόρφωσής τους– άλλοτε αιωρούνται στη σκηνή του κουκλοθεάτρου όπου ανήκουν, άλλοτε ‘σπάνε’ το ζωγραφικό πλαίσιο ή βαδίζουν προς τον πραγματικό χώρο, άλλοτε πάλι στέκονται βουβά κι ΄΄εγκλωβισμένα“, υπάκουα, σκεπτικά αλλά και παιχνιδιάρικα υπεροπτικά. Κι ενώ σε ορισμένες συνθέσεις τα ‘κενά’ και τα πλαίσια εντείνουν το αίσθημα μιας διακριτικής μοναξιάς, σε άλλες η πολύχρωμη και ζωηρή παλέτα μεταφέρει το θεατή σε μια εκτός πραγματικότητας δράση μέσα στην οποία ανακαλύπτει το καταφύγιο των παιδικών του χρόνων.
Για τη Μαρία Σφηνιαδάκη, ο γενέθλιος τόπος της, τα Σφακιά της Κρήτης, αποτελεί το σημείο αναφοράς της τρίτης ενότητας της έκθεσης. Με υλικό και πάλι το λάδι, αλλά ΄΄κουβαλώντας“ αυτή τη φορά τις προσωπικές, έντονα φορτισμένες αναμνήσεις μέσα από ένα ελαφρώς παραμορφωτικό πρίσμα, επιτυγχάνει μια δεξιοτεχνική σύνδεση μεταξύ του παρόντος και του παρελθόντος. Μεγαλωμένη στην κρητική ύπαιθρο, ανα-βιώνει και ανα-γεννά οικείους τόπους, χώρους, μορφές και ‘μυρωδιές’, από τις οποίες σήμερα βρίσκεται τόσο μακριά (γεωγραφικά και χρονικά) όσο και κοντά (ψυχικά και πνευματικά). Η έμπνευση των συνθέσεων εντοπίζεται στην επιθυμία για αποτύπωση της σημαντικής ‘ασήμαντης’ στιγμής του παρελθόντος και στην ανάδυση του δυνατού συναισθήματος. Ταυτόχρονα, αναζητείται στο σήμερα η βιωμένη εμπειρία του θεατή και η απαρχή ενός διαλόγου για τη φθορά ή την εγκατάλειψη αλλά και για τη χαρά της αναμονής ή την ελευθερία της κίνησης.»
Σας περιμένουμε Παρασκευή 4 Μαΐου 2018 στις 20:00
Galerie Δημιουργών.
Eπιμελητής : Γεώργιος Σάρδης.
Διεύθυνση: Ελαιών 1α Νέα Κηφισιά (είσοδος από Χελιδονούς 28)
έναντι Shell, πλησίον ιερού Ναού Αγίας Τριάδας.
Λεωφορεία: 504, 522, 523, 543, 721
Τηλ.: 210 6251 732, 6934 143411
Email:hello@galeriedimiourgon.gr
Η Πηγή Λυκούδη
η Νένα Βενετσάνου
και ο Γρηγόρης Βαλτινός
Σας προσκαλούν
στην Galerie Δημιουργών
σε μία ξεχωριστή μουσικοθεατρική
εκδήλωση – καταγγελία
ενάντια στη λησμονιά,
τη βία, το ρατσισμό και τη βαρβαρότητα.
Είναι μία βραδιά αντίδρασης στην καθημερινότητα που χαρακτηρίζεται
από την απαξίωση των θεσμών και της ανθρώπινης υπόστασης.
Με την συνθέτρια στο πιάνο
συμπράττουν οι μουσικοί
Δημήτρης Kοντονής | Κιθάρες |
Άγγελος Κουσάκης | Κρουστά |
Γάσπαρης Μαμμάς | Κλαρινέτο |
Ilirjan Mehilli | Βιολί |
Νίκος Χατζόπουλος | Μπάσο |
Την εκδήλωση προλογίζει η συγγραφέας, ποιήτρια
Νίνα Ναχμία – Κοκκαλίδου
Αριθμός εισιτηρίων περιορισμένος
Κρατήσεις : Τηλ. 210 625 17 32
Προπώληση από Παρασκευή 20 Απριλίου 2018
Η Πηγή Λυκούδη, η Νένα Βενετσάνου και ο Γρηγόρης Βαλτινός παρουσιάζουν το Σάββατο 12 Μάϊου 2018, στις 9:00 μ.μ. στη Galerie Δημιουργών, μία ξεχωριστή μουσικοθεατρική εκδήλωση – καταγγελία ενάντια στη λησμονιά τη βία, το ρατσισμό, τη βαρβαρότητα και την απαξίωση της ανθρώπινης υπόστασης, με ποίηση και μουσική.
«Ο πόνος όλου του Κόσμου» είναι ο γενικός τίτλος της ενότητας των τραγουδιών της Πηγής Λυκούδη που θα ακουστούν. Περιλαμβάνει το κύκλο τραγουδιών σε ποίηση Γιωσέφ Ελιγιά και τη «Φούγκα του Θανάτου» του Πάουλ Τσέλαν.
Είναι η πρώτη φορά που μελοποιούνται ποιήματα του Ρωμανιώτη ποιητή από τα Γιάννενα Γιωσέφ Ελιγιά. Ο ποιητής με λυρικότητα που ξαφνιάζει κοιτάει τον θάνατο κατάματα, υπερήφανα, υπερβατικά, τονίζοντας την αγάπη του για την πατρίδα του και με την λεβεντιά του την Ελληνικότητά του. Με τα ποιήματά του κάνει πρόταση για τη ζωή. Τούτος ο κύκλος τραγουδιών συμπληρώνεται από τον μελοποιημένο βιωματικό λόγο του Πάουλ Τσέλαν ενός από τους κορυφαίους μεταπολεμικούς ποιητές που έδωσε την ποιητική Γκουέρνικα του 20ου αιώνα, τη «Φούγκα του Θανάτου» δοσμένη αριστοτεχνικά στην Ελληνική γλώσσα από την Ιωάννα Αβραμίδου.
Η ζωή ο θάνατος και πάλι η ζωή ξετυλίγονται μέσα από τις μελωδίες της Πηγής Λυκούδη που υμνούν το κουράγιο για ζωή και δημιουργία και τονίζουν την ανάγκη για αρμονική συνύπαρξη με ουσιαστική καθημερινότητα.
Οι ερμηνείες της Νένας Βενετσάνου και του Γρηγόρη Βαλτινού σφραγίζουν το έργο και προδιαγράφουν την ποιότητα της μουσικοθεατρικής αυτής βραδιάς.
Συμπληρωματικά σας γνωρίζω ότι η πρώτη παρουσίαση του έργου έγινε την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014 στις Βρυξέλλες με πρωτοβουλία του Συλλόγου Ηπειρωτών Βελγίου και σε συνεργασία με το Centre Communautaire Laïc Juif de Bruxelles, τη στήριξη του Institut Sépharade Européen και του Foyer Sépharade.
Πραγματοποιήθηκε για την συμπλήρωση 70 χρόνων από την εξολόθρευση 1.960 καταγεγραμμένων Ελλήνων Εβραίων ανδρών, γυναικών και παιδιών, Ρωμανιωτών, από τα Ιωάννινα, την Άρτα, την Παραμυθιά και την υπόλοιπη περιφέρεια στα κολαστήρια που δημιούργησαν διεστραμμένες ιδεολογίες.
Η ενθουσιώδης αποδοχή του έργου οδήγησε στη δημιουργία ηχογραφήματος μέρος του οποίου παρουσιάστηκε στον πολυχώρο ΙΑΝΟΣ της Αθήνας στις 23 Οκτωβρίου 2017 με ερμηνευτές την Νένα Βενετσάνου και τον Γρηγόρη Βαλτινό.